Let’s travel together.

چگونه گواهینامه خود را بین المللی یا ترانزیت کنیم؟

0

مسافرت همیشه لذت بخش است هنگامی این لذت و راحتی بیشتر میشود که در مقصد خود بتوانی با وسیله نقلیه از مناظر دیدن کنید و یا راحت تر به مقاصد خود برسی.

برای این کار احتیاج به گواهینامه میباشد و باید گواهینامه خود را به گواهینامه بین المللی تبدیل کنید تا مجوز رانندگی در کشور دیگر را داشته باشید.

کسانی که به دنبال گواهینامه بین المللی هستند فقط توریست ها میباشند زیرا برای کسانی که اقامت دارند طریق دیگری است.

برای تبدیل گواهینامه به گواهینامه بین المللی باید گواهینامه شما دارای اعتبار باشد یعنی برای گرفتن گواهینامه بین المللی یکساله ، یک سال و سه روز اعتبار و برای گواهی نامه بین المللی سه ساله ، گواهینامه شما سه سال اعتبار داشته باشد.

برای صدور گواهینامه بین المللی با مدارک زیربه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و یا یکی از نمایندگی های آن در سراسر کشورکه از سایت https://idp.taci.ir نزدیکترین آن را متوانید پیدا کنید و مراجعه کنید.

برای صدور گواهی نامه بین المللی چه مدارکی لازم است.

  • اصل گواهینامه دارای اعتبار لازم
  • اصل و کپی صفحه اول پاسپورت دارای اعتبار
  • تکمیل فرم درخواست
  • پرداخت هزینه های اعلام شده از سایت
  • یک قطعه عکس4*3

ثبت نام آن لاین برای صدور گواهی نامه بین المللی

همچنین شما علاوه بر مراجعه حضوری میتوانید بصورت آنلاین نیز ثبت نام کنید . فرق آن با مراجعه حضوری در این است که در مراجعه حضوری در همان لحظه صادر میشود ولی در ثبت نام آنلاین تا ده روز ممکن است طول بکشد تا به آدرس شما ارسال شود.

هزینه های اعلام شده تاکنون به شرح زیر میباشد

  • بابت گواهینامه یکساله    141000 تومان

  • بابت موتورسیکلت یکساله   141000 تومان

  • بابت موتور و ماشین هردو   163000 تومان

  • بابت گواهینامه سه ساله   414000 تومان

چه کشورهایی گواهی نامه بین المللی را قبول دارند

در حال حاضر 196 کشور و ایران عضو  FIA سازمان ملل هستند که مجوز صدور گواهینامه های بین المللی را بر عهده دارند. شما هنگام سفر باید توجه داشته باشید که آیا کشور مقصد شما عضو این کنوانسیون میباشد یا گواهینامه بین المللی را قبول دارد یا نه؟ و کشورهای مسیر تابع چه قوانینی هستند . این اطلاعات را در سایت سازمان گردشگری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی میتوانید بیابید.

برای رانندگی در کشور مقصد باید تمام قوانین رانندگی در آن کشور را بدانید زیرا پلیس بر اساس قوانین محلی عمل میکند . برای مثال در کشور آمریکا رانندگی از طرف چپ خیابان میباشد و یا مثلا در کشور امارات خیلی سخت گیری می کنند وجرائم بالاست و فقط اجازه رانندگی با ماشین های اجاره ای را دارید و یا در ترکیه فقط با هرنوع گواهینامه بین المللی فقط شش ماه اجازه رانندگی دارید بعد از آن باید گواهینامه خود را تعویض نمایید یا کشور چین یا قبرس این گواهینامه ها را قبول ندارند.

کشورهای ایالات متحده آمریکا ، کانادا ،استرالیا و کشورهای اروپایی و امارات متحده عربی در این زمینه سخت گیری می کنند و اعتبار گوهینامه آنها از همه بالاتر است و علاوه بر گواهینامه بین المللی باید ترجمه گواهینامه ملی خودرا نیز همراه داشته باشید.

باید توجه داشت که قوانین روز به روز در حال تغییر است لذا قبل از سفر باید تحقیقات لازم بعمل آید.

هرنوع سئوالی در این زمینه داشتید میتوانید از آژانس بازپر بپرسید.ما بصورت 24 ساعته جوابگوی سئوالات شما هستیم

چگونه گواهینامه خود را بین المللی یا ترانزیت کنیم؟

برای صدور گواهینامه بین المللی با مدارک زیربه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و یا یکی از نمایندگی های آن در سراسر کشور مراجعه کنید.بازپر

برای صدور گواهی نامه بین المللی چه مدارکی لازم است.

1-اصل گواهینامه دارای اعتبار لازم
2-اصل و کپی صفحه اول پاسپورت دارای اعتبار
3-تکمیل فرم درخواست
4-پرداخت هزینه های اعلام شده از سایت
5- یک قطعه عکس4*3

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.